Friday, April 8, 2011

perihal pemuzik baru

 

semakin hari, kita dibanjiri dengan bermacam-macam hiburan. yang paling penting sekali muzik. makin hari, makin banyak lagu yg diputarkan di corong2 radio,tv,etc…kt youtube jgn cerita la…memang berlambak-lambak,baik yang original ataupun yg cover.artis pun memang bertambah dari hari ke hari..sampai aku pun da tak kenal la artis yang mana satu namanya,yg mghasilkan pelbagai lagu daripada berbagai genre, termasuklah rock,balada,hiphop,irama malaysia(yg ni aku jarang dengar..haha)..

apa yg aku try nak fokuskan kat sini ialah kebanjiran artis2 yg upload vdeo lagu dorang kat youtube..kalau korang follow la kan..makin banyak nama2 baru yg kdg2 korang tak pnah dengar…bukan stakat upload video kt youtube je,siap da ada fanpage lagi..

lumrah alam,mesti ada pro dn kontra…ada yg suka ngan dorang ni..dan ada gak yg menyampah…aku ni bukan apa..aku tak berapa minat sangat la dgn certain2 artis ni..actually bukanla artis sangat..cuma upload lagu cover yg dorang main dengan lagu yg dorang buat kat youtube, lapas tu siap terus nak kumpul fan lagi...ni sekadar pendapat peribadi aku..dorang ni main lagu takde la bagus sangat..ada yg sesetengah tu tune gitar pun tak berapa betul, tapi sibuk nak cari populariti..usaha untuk upload video2 tu memang aku respect..tapi sebelum dorang kejar populariti tu, dorang sepatutnya asah dulu skil dorang tu ke tahap yg terbaik yg dorang mampu…tingkatkan kualiti vokal dan bermain muzik…jgn menggelabah sangat nak kumpul ramai peminat…baru la best…takde la ramai org menyampah…kualiti tu memang la teramat penting…kalau rasa taknak, baik main kat tembok je..huhu…

walau apa pun usaha tangga kjayaan…kepada mereka2 ni…jgn la cpt sgt nk raih populariti tapi membelakangkan aspek2 penting dlm seni muzik ni…korang memang boleh dapat ramai peminat dalam masa yg cepat, tapi korang juga berisiko untuk kehilangan peminat dalam masa yg cepat jugak..aku ni pun bukan la arif dlm hal2 ni..aku pun kadang2 suka gak denga lagu dorang…cuma nk bg comment sket je…jangan marah..hahaha

No comments:

Post a Comment