Saturday, April 9, 2011

Tiga minggu lebih…(bukan sedetik lebih…)

Well, skarang ni aku da cuti…sbenanya da dekat 3 minggu lebih cuti ni..da habis da asasi..dan aku rasa asasi UiTM ni mcm pelik sikit…da la start lambat, dalam lewat bulan 5 tahun lepas, tapi habis paling cepat compare to asasi2 kat tempat lain termasuklah matrikulasi yg start lagi awal. Of course, skarang ni memang bosan gila kat rumah. Orang lain da pakat2 gi cari kerja da, aku je yang terperap kat rumah ni. Bukan aku taknak kerja, tapi kalau aku kerja tu macam menambah bebanan sebab biasanya kerja tu kena balik malam dalam pukul 10++..rumah aku da la jauh dari bandar, aku taknak susahkan bapak aku ambil lewat2 malam ni. Lagi satu aku kena ada kat rumah waktu petang sebab kalau aku takde, nanti kat rumah takde orang kalau adik aku balik skolah nanti.
Hari tu ada la aku hantar resume kat satu agency ni melalui e-mail. Selang satu hari, diorang call aku untuk tetapkan hari interview. Tambahan lagi, dia minta aku bawa gak kawan2 kalau ada yang nak cari kerja gak. Aku pun deal la ngan sorang kawan aku ni sebab dia pun nak cari kerja gak. Nak dijadikan cerita, hari yg sepatutnya ada interview tu, tiba2 cm ada problem yg berlaku yg tak boleh nak diceritakan di sini. Padahal aku da bersiap-siap da nak pergi sana. Aku pun call la kawan aku bagitau hal yg berlaku. Aku memang rasa bersalah gila sebab aku yg beriya nk pergi, tiba2 aku plak buat hal. Untuk kawan aku, sorry sangat2..walaupun kau cakap kau maafkan aku, tapi aku still rasa bersalah sebab susahkan kau. dalam beberapa hari lepas, dia nak rekomen aku masuk tempat kerja dia. Aku macam nak, tapi bila fikir2 balik, aku ni ada banyak masalah nak pergi dan balik kerja.Jadi hasrat aku tu terpaksalah aku kuburkan. Walaubagaimanapun, aku doakan kawan2 aku yg bekerja tu supaya dapat gaji banyak, lepas tu belanja la aku ni..haha..
Kat rumah ni aku susah gila nak tidur awal, selalu aku tidur pun sekitar jam 3-4 pagi, kadang2 tak tidur langsung. Mungkin sebab dah terbiasa kot sejak sebelum cuti, kat kolej. Minggu2 last sebelum cuti tu kan minggu exam. Tu yang menggelabah study sampai tak tidur…tu la, sapa suruh study last minute. Tiga minggu ni aku banyak habiskan masa aku dengan perkara yang tak berfaedah. Balik2 tengok movie, tv, online..hari2 buat benda sama. Tu yang aku update sket2 blog aku yg da berlapuk ni..nampak la macam aku ada buat perkara yg berfaedah sket..haha…
Aku sebenarnya ketandusan idea nak update blog ni. Aku ni tak berapa nak mahir sangat, tak tau nak kupas topik apa. Nak cerita pasal diri aku, confirm la nanti bosan orang nak baca, takde benda best pun,huhu..nak cerita pasal politik, macam yg skarang tengah hangat kempen pilihan raya kat sarawak tu, rasa mcm belum tiba masa lagi..haha..lagipun bahaya sikit, kang kalau tersilap cakap, nanti aku kena tahan masuk I.S.A..hehe…Oleh itu, aku meminta jasa baik daripada mana2 pihak yang terbaca entri ni untuk mengisi kotak cadangan anda untuk menambah baik content blog ini kat sebelah kanan blog ni. Ala2 mcm poll la..jangan risau, takde kena bayar apa2 pun!...cuma klik je kat mana yang berkenan..segala kerjasama yang akan diberikan saya dahulukan dengan ucapan jutaan terima kasih..hehe.
b.t.w…walaupun cuti ni baru tiga minggu, aku rasa cm da tiga bulan. maybe sebab jauh dari dia…huuuu

No comments:

Post a Comment